• screenshot van ziggo.nl/afas

    X

Het geheim achter het succes van familiebedrijf AFAS uit Leusden

10-07-2018, 15:10 | Lezersnieuws | Guido

Met een omzet van meer dan € 100 miljoen per jaar is softwarebedrijf AFAS uit Leusden onder de leiding van Bas van der Veldt (41) bezig aan een niet te stuiten opmars. Sinds dat Bas op 31-jarige leeftijd het stokje van zijn vader Ton overnam, is het familiebedrijf doorgegroeid naar een omzet van meer dan € 300.000 per fte. Reden genoeg om de CEO te volgen voor het achtste deel van Ziggo’s documentairereeks ‘Uitblinkers in Zaken’. Wat is het geheim van het AFAS-succes? Hoe houdt Bas zijn klanten en medewerkers tevreden? En wat brengt de toekomst voor het bedrijf met zich mee? AFAS blijft in ieder geval een familiebedrijf, zo laat Bas in de documentaire weten. Private equity-partijen die zich wekelijks melden voor een overname, kunnen volgens hem beter stoppen met mailen; voor die partijen heeft hij namelijk een standaardmail klaarstaan die hij binnen een minuut terugstuurt. In de complete documentaire van 25 minuten leert de kijker Bas écht kennen. Deze aflevering staat nu online en is hier te bekijken: ziggo.nl/afas

Wie is Bas van der Veldt?

Al op zijn 19e begon Bas van der Veldt (41) bij AFAS als productmanager. De zelfbenoemde nerd stroomde daarna door via de posities ‘Manager Productmanagement’ en ‘Directeur Productontwikkeling’ naar CEO en boegbeeld van AFAS. Onder zijn leiding presteert het bedrijf ongekend met € 121,4 miljoen omzet en € 43,5 miljoen winst.

Over Uitblinkers in Zaken

Ziggo Zakelijk wil ondernemers inspireren door echte verhalen van succesvolle ondernemers te laten zien. In de documentaireserie ‘Uitblinkers in Zaken’ komen ondernemers aan het woord die uitblinken in hun vak. Zo volgden we de topondernemers achter bunq, The Next Web, Corendon, Oger, New York Pizza, MAS en Studio 100. Nu staat AFAS in de schijnwerpers.