• Henriette van Breukelen

Twee dagen Proef De Biezenkamp

Advertorial

LEUSDEN De ondernemers van De Biezenkamp slaan de handen opnieuw ineen; na de organisatie van het dorpsfeest staat 'Proef De Biezenkamp' nu op de agenda.

Tim van Voorst, eigenaar van The Readshop Express en voorzitter van de winkeliersvereniging, vertelt: ,,Als winkeliersvereniging en horecaondernemers van de Biezenkamp, wilden we tijdens de kersperiode wat leuks en iets 'anders dan anders' organiseren. Het dorpsfeest afgelopen zomer was een groot succes, dus daar willen we graag een vervolg aan geven. Belangrijk doel daarbij is dat het voor de hele samenleving moet zijn, van jong tot oud. Het zijn leuke en gezellige laatste dagen om je kerstinkopen te doen.''

'Proef De Biezenkamp' zal twee dagen duren; op vrijdag 22 december en zaterdag 23 december. Op het plein zal een overdekte en verwarmde tent staan, met daar omheen houten 'Duitse' kersthuisjes. Van Voorst: ,,Op vrijdag staat de horeca centraal. Dan kunnen mensen vanaf 14.00 uur gerechtjes kopen, startend bij 2,50 euro. In de kersthuisjes zijn verschillende horecaondernemers te vinden, onder andere Eetcafé Plan B, Eten bij Dirk, Keurslager Dennis Timmer, Amici Ristorante, The Dutch Cheese Store, Chinees Restaurant Dragon City en Jumbo De Biezenkamp. Daarnaast is het voor bedrijven ook mogelijk om hun kerstborrel bij ons te vieren. Werknemers krijgen dan muntjes waarmee ze verschillende hapjes kunnen halen, een leuk concept. Meerdere ondernemingen hebben zich dan ook al opgegeven.''

Waar vrijdag de kersthuisjes zijn gevuld met hapjes en drankjes, staat er zaterdag koopwaar van de winkeliers uitgestald. Deelnemers zijn onder andere MJ Bloem, The Readshop, Dio Drogisterij, Barb4style en Peters Fietsen. ,,Het gaat hierbij vooral om leuke (kerst)cadeautjes en andere winterse producten.''

Voor de allerkleinsten zijn er zowel vrijdag als zaterdag activiteiten. Ook voor een muzikale omlijsting is gezorgd, DJ Lex komt beide dagen voor een kerstmutsendisco, zaterdag voegen Lisiduna Harmonie en Mad Moose Rock 'n Roll zich daarbij aan.

Vanaf heden, en ook tijdens Proef De Biezenkamp, worden er kerstmutsen verkocht voor het goede doel. De mutsen kosten vijf euro en worden geheel gesponsord door smartphonehoesjes.nl. De volledige opbrengst gaat naar de Voedselbank en de Koningin Emmaschool. ,,Beide goede doelen horen bij Leusden, daarom dragen wij ze een warm hart toe.''

Het doel van Proef De Biezenkamp is duidelijk: ,,We willen gezellige dagen voor de inwoners van Leusden organiseren. Onder het genot van een hapje en drankje de laatste kerstinkopen doen. Leerlingen van Basisschool De Brink worden overigens ook betrokken bij Proef De Biezenkamp. Vrijdagochtend worden kerstversieringen, gemaakt door de leerlingen, in de grote kerstboom op het plein gehangen. Als winkeliers en horecaondernemers kijken we uit naar Proef De Biezenkamp, volgend jaar hopelijk nog groter.''