• Hannie Verhoeven

Online supermarkt Picnic verkozen tot beste start-up

NIJKERK/LEUSDEN Online supermarkt Picnic uit Nijkerk heeft de Beste Start-up Award 2016 gewonnen tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament in Rotterdam. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan het beste nieuwe initiatief op retailgebied. Het bedrijf stratte haar dienstverlening in Amersfoort en bezorgt inmiddels ook in Leusden boodschappen gratis thuis.

Volgens het juryrapport werd bij de selectie van de drie kanshebbers gelet op passie, het disruptieve karakter, de haalbaarheid en de schaalbaarheid. Op al die punten scoorde Picnic het hoogst. De andere twee genomindeerden waren Bloomon en Dyanne Store.

In januari bepaalde een achtkoppige jury welke van de elf geselecteerde bedrijven tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament een pitch mochten houden voor een zaal gevuld met 500 retailers. Deze ondernemers vonden dat het vernieuwende concept van een online supermarkt die gratis thuisbezorgt de award verdiende.

Mede-oprichter Michiel Muller is trots dat Picnic door vakgenoten zo gewaardeerd wordt. "De afgelopen maanden heb ik al vaak over onze onderneming verteld en het is extra leuk om voor een zaal vol collega-retailers te staan. Zij kennen de markt en zijn daardoor extra kritisch. Om dan door hen uitgeroepen te worden als de beste start-up van het jaar, is wel heel bijzonder. Dat geeft ons extra vertrouwen voor de toekomst."

Het was de derde editie van de Beste Start-up Award. De verkiezing is een juryprijs die valt binnen het concept ABN AMRO Retailer of the Year.

foto Mede-oprichter van Picnic Michiel Muller (midden) neemt de Beste Start-up Award in ontvangst van juryleden Pieter Polman (links) van Wereldhave en Henk Hofstede van ABN AMRO.