• Coen van Dam, Joost Rood, Vincent Wikkerink, Rick Kraster, Pieter-Jan van Strien

    Carolien Wesselink

CareConnections wint Winnovation prijs in categorie ‘smart’

08-06-2018, 14:52 | Lezersnieuws | carolien

Op 7 juni 2018 organiseerde het Windesheim Winnovation. Tijdens dit jaarlijkse evenement presenteren studenten van verschillende opleidingen en ICT-richtingen hun meest innovatieve digitale producten en diensten. CareConnections uit Leusden ging naar huis met de eerste prijs in de categorie ‘smart’. Dankzij hun smartspeaker: Emma. ‘Het is zo gaaf om met studenten samen te werken die nieuwe producten ontwikkelen die zorg nog beter kan maken. Om dan met ons product te winnen is echt een heel groot compliment!’ aldus Jos Koppelaar, directeur CareConnections

Emma

Emma is ontworpen door 3e-jaars studenten van het Windesheim. De afgelopen zes maanden hebben zij stage gelopen bij CareConnections en de smartspeaker ontwikkeld. ‘De smart speaker kan echt het verschil maken. Het geeft een stuk autonomie en regie terug aan cliënten. Dat is toch gaaf!’ aldus Koppelaar. Door ‘Hey Emma’ te zeggen activeer je de speaker. Emma vertelt je vervolgens wat de agenda van de dag is, en dat je bijvoorbeeld niet moet vergeten je medicijnen in te nemen.

Studenten, cliënten en verwanten

Elke zes maanden staat er een nieuwe groep studenten klaar om te starten met hun stage bij CareConnections. Koppelaar: ‘Samen met onze klanten, cliënten en verwanten onderzoeken we of nieuwe technologieën ondersteunend kunnen zijn aan dagelijkse processen van de Zorg. De studenten experimenteren er op los, en doen dit samen met zorgorganisaties. Om zo te onderzoeken waar de behoeften van onze gebruikers liggen, en hoe onze producten aan kunnen sluiten in het primaire proces van de Zorg’.

Technische innovaties

CareConnections experimenteert met deze technische innovaties, om te onderzoeken of de Zorg er in de dagelijkse praktijk hun voordeel mee kan doen. Koppelaar: ‘Ons uitgangspunt is altijd de cliënt. Wat heeft de klant van onze klant aan onze ontwikkelingen. Met als doel: meer cliënttevredenheid.’